Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Bosko w Rumi

Wymiana Polska-Hiszpania

02 czerwca 2019 r.

Dzień III naszej wymiany (30.05.2019r) to czas pełen wrażeń i zwiedzania. Tego dnia wybraliśmy się na całodzienną wyprawę, rozpoczęliśmy od wspięcia się na samą górę, aby obejrzeć San Juan de Gaztelugatxe. Widzieliśmy również plażę na której kręcono fragmenty "Gry o Tron". Następnie udaliśmy się po kolei do: Bermeo, Butron i Gerniki. Wróciliśmy zmęczeni i staraliśmy się zebrać siły, ponieważ IV dnia (31.05.2019r) udaliśmy się rano do szkoły na wspólne zajęcia z polskiego, euskary i hiszpańskiego. Spędziliśmy również bardzo miło czas ucząc się naszych tańców na zmianę. Następnie wyruszyliśmy na wycieczkę do Bilbao i odwiedziliśmy muzeum Gugenheima. Zakończyliśmy dzień zwiedzaniem Starówki i wspólną kolacją.

Środa (29.05.2019r) to drugi dzień naszej wymiany, rozpoczęliśmy go od występu powitalnego, który był przygotowany przez naszych kolegów specjalnie dla nas. Hiszpanie oprowadzili nas po szkole, po czym wróciliśmy do domów na sjestę. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Portugalete Las Arenas i wiszącego mostu, który jest bardzo ważny i przydatny mieszkańcom w codziennym życiu. Później udaliśmy się na wspólne zakupy i kolację. Zmęczeni, ale zadowoleni z długiego, produktywnego dnia wróciliśmy do domów. To dobry początek naszej wymiany oraz znajomości. O kolejnych dniach będziemy informować na bieżąco.

Zdjęcia i tekst: Katarzyna Bisha

We wtorek (28.05.2019r) rozpoczęlśmy wymianę ze szkołą w Barakaldo. Nasza podróż zaczęła się z drobnymi problemami, więc ostatecznie musieliśmy zmienić linie lotnicze i wybrać połączenie Gdańsk-Frankfurt oraz Frankfurt-Bilbao. Ze względu na duże opóźnienia trafiliśmy na lotnisko w Bilbao dopiero o 23: 55. Czekała na nas bardzo miła niespodzianka, ponieważ nasi hiszpańscy przyjaciele zrobili dla nas plakat powitalny. Zmęczeni długą podróżą rozeszliśmy się do domów.

Katarzyna Bisha

Ostatnia modyfikacja: 2019-06-03 00:19:14 (Aneta Neumann)