Experyment, eksperyment...
9 lutego większość klas naszego Liceum rozjechała się na różnorodne "zajęcia plenerowe". Część wzięła udział w zajęciach edukacyjnych w CN Experyment w Gdyni. Część z P. Jarosławem Gronauem miałą zajęcia z biochemii a ekipa z P. Piotrem Kunikowskim brała udział w zajęciach edukacyjnych "Tajniki elektroniki". Po zajęciach w grupach, mogliśmy zapoznać się z interaktywnymi wystawami i przestrzenią do twórczego eksperymentowania. Męska część publiczności skupiła się wokół eksperymentów siłowych, byli też tacy, którzy trenowali resuscytację krążeniowo-oddechową i obsługę defibrylatora na manekinach.
Garść zdjęć mamy w naszej galerii: https://liceum.salezjanskie.pl/p354_experyment-eksperyment.html
A dla.... Ciekawskich poniżej tematyka zajęć:
Tajniki elektroniki pracownia STEM
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z elementami elektronicznymi oraz ich wykorzystaniem w praktyce – poprzez konstruowanie układów elektronicznych, a także przedstawienie praktycznego zastosowania praw takich jak prawa Kirchhoffa czy Ohma.
w ramach zajęć uczeń
- utrwala wiedzę dotyczącą prawa Ohma oraz praw Kirchhoffa
- poznaje pojęcie „dioda”, uczy się, jak dostosować odpowiedni do niej opornik
- poznaje zasadę działania kondensatora
- buduje układ z zastosowaniem tranzystorów
Biochemia w praktyce pracownia Bio-chem
Zajęcia składają się z trzech modułów: wprowadzenia teoretycznego, samodzielnego wykonywania doświadczeń oraz sporządzenia notatek i analizy otrzymanych wyników. Celem zajęć jest wprowadzenie uczestników w pracę badawczą naukowców, zapoznanie ze sposobem wykonywania samodzielnych eksperymentów naukowych, a także poprawnym prowadzeniem obserwacji zjawisk i formułowania wniosków. Tematem przewodnim zajęć są enzymy, ich budowa, właściwości i funkcje, omawiane na przykładzie katalazy.
w ramach zajęć uczeń
- bada wpływ stężenia nadtlenku wodoru i parametry fizyko-chemiczne wpływające na przebieg procesu katalazy
- zaznajamia się z rolą i mechanizmem działania enzymów
- poznaje techniki pracy laboratoryjnej poprzez samodzielne przeprowadzenie doświadczeń, obserwację zjawisk i wyciąganie wniosków